Zgłaszanie zainteresowania pracami nad projektami aktów normatywnych oraz projektami założeń projektów ustaw oraz rozpatrywanie tych zgłoszeń reguluje:
W zakresie nieuregulowanym w przepisach powszechnie obowiązujących burmistrz może wydawać rozporządzenia porządkowe, jeżeli jest to niezbędne do ochrony życia, zdrowia lub mienia oraz do zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego.
Działalność lobbingowa
W rozumieniu ustawy działalnością lobbingową jest każde działanie prowadzone metodami prawnie dozwolonymi zmierzające do wywarcia wpływu na organy władzy publicznej w procesie stanowienia prawa.
Zawodowa działalność lobbingowa
W rozumieniu ustawy zawodową działalnością lobbingową jest zarobkowa działalność lobbingowa prowadzona na rzecz osób trzecich w celu uwzględnienia w procesie stanowienia prawa interesów tych osób.
Zawodowa działalność lobbingowa może być wykonywana przez przedsiębiorcę albo przez osobę fizyczną niebędącą przedsiębiorcą na podstawie umowy cywilnoprawnej.
Zgłoszenie zainteresowania pracami nad projektem rozporządzenia wnosi się do urzędu obsługującego organ odpowiedzialny za opracowanie projektu rozporządzenia. Jeśli adresat nie ma kompetencji w danej sprawie, musi przesłać zgłoszenie do podmiotu właściwego do jego rozpatrzenia, informując o tym wnoszącego.
Sposoby wniesienia zgłoszenia do Burmistrza Drzewicy
Godziny przyjęć:
Poniedziałek: 7.30–15.30
Wtorek: 7.30–15.30
Środa: 8.30–16.30
Czwartek: 7.30–15.30
Piątek: 7.30–15.30
Zgłoszenie
Prawidłowe zgłoszenie powinno być wniesione na urzędowym formularzu
Podmiot dokonujący zgłoszenia podaje w zgłoszeniu:
Do zgłoszenia dołącza się:
Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Zgłoszenie musi być podpisane przez podmiot dokonujący zgłoszenia lub osobę działającą na podstawie jego pełnomocnictwa. Do urzędowego formularza zgłoszenia dołącza się także pełnomocnictwa do wniesienia zgłoszenia lub do reprezentowania podmiotu w pracach nad projektem aktu normatywnego lub projektem założeń projektu ustawy.
Zgłoszenie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno być uwierzytelnione przy użyciu odpowiednich mechanizmów (bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu lub podpis potwierdzony profilem zaufanym EPUAP).
Zgłoszenie podlega udostępnieniu, z wyjątkiem adresów osób fizycznych, w Biuletynie Informacji Publicznej jako dokument dotyczący prac nad projektem założeń ustawy, projektem ustawy albo projektem rozporządzenia.
Podmioty, które zgłosiły zainteresowanie pracami nad projektem rozporządzenia, są obowiązane zgłosić zmiany danych podlegających zgłoszeniu w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, odpowiednio organowi odpowiedzialnemu za opracowanie projektu rozporządzenia.
Zmiany danych zawartych we wniesionym urzędowym formularzu zgłoszenia dokonuje się przez wypełnienie i wniesienie nowego urzędowego formularza zgłoszenia. Przepisy dot. braków formalnych również się stosuje.
Rozpatrywanie zgłoszenia
W przypadku braków formalnych zgłoszenia organ, do którego wniesiono zgłoszenie, występuje o uzupełnienie tych braków.
Nieuzupełnienie braków formalnych w wyznaczonym terminie jest traktowane jako rezygnacja z udziału w pracach nad projektem aktu normatywnego lub projektem założeń projektu ustawy.
Podmiot odpowiedzialny za opracowanie projektu rozporządzenia może przeprowadzić wysłuchanie publiczne dotyczące tego projektu.
Informacja o terminie wysłuchania publicznego dotyczącego projektu rozporządzenia podlega udostępnieniu w Biuletynie Informacji Publicznej co najmniej na 7 dni przed dniem wysłuchania publicznego.
Prawo wzięcia udziału w wysłuchaniu publicznym ma każdy podmiot, który zgłosił zainteresowanie pracami nad projektem rozporządzenia co najmniej na 3 dni przed dniem wysłuchania publicznego.
W wysłuchaniu publicznym uczestniczą osoby wskazane imiennie w zgłoszeniu, jako uprawnione do reprezentowania podmiotu zainteresowanego pracami nad projektem rozporządzenia. Prowadzący wysłuchanie publiczne sporządza listę obecności jego uczestników.
Przebieg wysłuchania publicznego dokumentuje się w formie protokołu, mając na uwadze zapewnienie identyfikacji osób uczestniczących w wysłuchaniu publicznym, swobody prezentacji racji i argumentów uczestników wysłuchania publicznego oraz sprawnego przebiegu wysłuchania.
Protokół wysłuchania publicznego zawiera w szczególności:
W przypadkach wymagających przeprowadzenia szczegółowej analizy lub dodatkowych konsultacji, stanowisko wobec racji i argumentów prezentowanych przez uczestników wysłuchania publicznego może być przedstawione w terminie późniejszym, nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych, w formie pisemnej.
Protokół wysłuchania publicznego jest publikowany w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie podmiotowej organu odpowiedzialnego za opracowanie projektu rozporządzenia.
Opłaty
Zgłaszanie zainteresowania pracami oraz rozpatrywanie zgłoszeń zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Pokaż rejestr zmian
Data | Osoba dokonująca zmian | Opis zmiany |
---|---|---|
12.03.2021 12:43:39 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
12.03.2021 12:43:39 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
12.03.2021 12:43:39 | Jolanta Zawadzka | usunięto załącznik |
09.03.2021 08:47:37 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
18.02.2021 14:40:50 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
18.02.2021 14:40:50 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
18.02.2021 14:40:50 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
18.02.2021 14:40:50 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
18.02.2021 12:21:47 | Jolanta Zawadzka | edycja strony |
18.02.2021 12:20:41 | Jolanta Zawadzka | edycja strony |
18.02.2021 12:19:52 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
18.02.2021 12:19:52 | Jolanta Zawadzka | dodano załącznik |
18.02.2021 12:19:52 | Jolanta Zawadzka | dodano stronę |